TURISTI ODUŠEVLJENI
Hrvatski grad postao gastronomska hit destinacija: "Želimo kvalitetu, a ovdje je kvaliteta!"
Riječka gastronomska scena nikad življa - domaći i strani gosti obilaze restorane u potrazi za autentičnim okusima Kvarnera. Turistički djelatnici i ugostitelji trude se da autentična jela i interpretacije tradicionalnih recepata učine Rijeku gastro odredištem s pričom.
Sve je to dio priprema za 2026., kada Kvarner nosi titulu Europske regije gastronomije – priznanja koje nagrađuje održivu, lokalnu i kulturno bogatu gastronomsku ponudu.
"Imamo velikog finog brancina, imamo manje brancine, oradice, žive jadranske hlapove, to je to za sada što je stiglo", ponosno je konobar Andro Božić predstavio dnevnu ponudu svježe ribe.
Dobre okuse i lokalne namirnice cijeni i njemački par - Peter i Olga. Nakon dvije godine ponovno su u Rijeci i ponovno u jednom kultnom restoranu.
"Gastronomija nam je jako važna! Vidi se, kada puno domaćih ljudi i običnih ljudi dolazi ovdje, da je restoran jednostavno dobar. I sada smo nakon dvije godine ustanovili da su još uvijek ljudi i sve ovdje - dakle, kvaliteta je tu. Radi se o kvaliteti; kada idem na odmor, želim imati kvalitetu, a ovo je kvaliteta."
Radi se punom parom, turisti dolaze iz cijeloga svijeta, a cilj je, objašnjava nam voditeljica restorana Dorotea Lisak, goste upoznati s primorskom kuhinjom.
"Kod nas vam je tijekom cijele godine živo i veselo, a u doba ručka i večere to izgleda otpilike ovako, možda i življe, čekamo grupu Japanaca, ta naša dobra kuhinja i dobra ponuda su glavni motiv dolaska jer imamo goste koji nam se konstantno vraćaju."

I u kuhinji ribljeg restorana užurbano... Tamo se mogu kušati i minijature, odnosno riječke kockice, koje kroz okuse govore o povijesti i tradiciji ovoga kraja.
"Važno je samo da to bude u jedan zalogaj, maksimalno dva zalogaja i da možemo što više priča ispričati u malo prostora. Gosti to prepoznaju. Dođu u restoran i odu iz restorana s nekim doživljajem", govori ugostitelj Aleksandar Salević.
U zalogajčićima se tako mogu kušati čuveni rigojanči, jela od ribe i ostala jela interpretirana na način šefova kuhinje riječkih restorana. Jedan od ciljeva projekta riječkih kockica, ali i gastronomskih luka jest pripremiti Rijeku za godinu u kojoj će Kvarner biti europska regija gastronomije.
"Naši gosti mogu birati da li žele ići u ribarsku luku, da li žele ići u vegansku, da li žele ići u luku posebnosti, luku za vinske entuzijaste, zaista za svakog ponešto. Zaista imamo jedan kraj bogat gastronomskim adutima i nastojimo ga staviti u funkciju destinacije", kaže gastronautkinja Karin Mimica.
Jer, govore podaci, čak 50 posto gostiju gastronomiju smatra važnom pri odabiru, ali i doživljaju destinacije.
"Ukupno je 42 restorana ponijelo titulu riječki gastronomskih luka, upravo s ciljem osnaživanjem i razvoja gastro brenda u Rijeci u kojima je najveći fokus na lokalne i sezonske namirnice", ističe Antonija Kardum iz Turističke zajednice Rijeke.
Mnogi su Rijeku, čini se, prepoznali jer u lipnju je zabilježno devet posto više dolazaka i pet posto više noćenja, no vjerojatno nisu svi ovdje samo zbog hrane...
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare